Bra start på O-ringen!

Som jag nämde i tidigare inlägg åkte alltså Malin och jag mot Sälen och O-ringen igår morse. Vi startade vår resa vid 08:18 och vi var framme runt tre-tiden. På vägen upp gjorde vi några småstopp, bland annat stannade vi till vid Digerfallet, ett vatenfall som porlade så fint i en stor skreva. Vi åt mat, åt glass och kanelbulle. Vår resa upp blev och gick bra!
Digerfallet, Malin vid frukostbordet | Nikon D90 | Nikkor 24-70mm f/2.8

Så fort vi kom fram skaffade vi oss träningskartor över Flatfjällt som vi sedan tränade på. Det är så himla fint och kul att orientera här! Det är svårt och lättlöpt! Träningen gick bra och det kändes som om att jag förstod kartkritarens tänk. Efteråt var det dags för käk och vi åt hamburgebuffé på O'Learys. Som vi åt. Vi har aldrig ätit så mycket tidigar någonsin. Vi riktigt tryckte i oss, jag åt nog 3 hamburgare plus lite annat bös. Vi mådde illa efter åt haha men det var dyrt så vi ville äta för varenda slant!

Stönandes vankade vi ut från restaurangen, nu var det dags att leta tältplats. Vi hittade ett fint litet skogsbryn i skogen där vi slog upp vårat tält och la oss för natten.

Idag vaknade vi tidigt. Vi spenderade morgonen vid en liten sjö där vi åt frukost, gjorde lite yoga och bara var / vätade på att klockan skulle slå 11:00 för då var det dags att gå höghöjdsbana!

Vi fick instruktiner av guiden och 10 minuter senare var vi högt uppe i ett träd fastspända med två hakar i en vajer. Banan vi gick var upphängd mellan 10-15m höjd. Det var olika typer utav hinder mellan varje platå och det tog oss ungefär en timme att gå. Det var jättekul att gå och speciellt tillsammans med Malin.

Det var lite läskigt att klättra men samtidigt var det kul att känna lite pirr i magen!

Samtidigt som vi klättrade bland träden gjorde även annan familj det, lillflickan gick dock inte utan fick agera Malin och min privata fotograf. Det var sp snällt utav henne och rikigt kul att vi fick bilder på vårat öventyr.

När vi var klara belönade vi oss med gottis på Wayne's!

Nu är det läggdags för imorgon börjar tävlandet och jag startar 09:05!